perjantai 1. tammikuuta 2010

Neulominen ja virkkaus


Niin, neulominen tulee aina kausittain. Välillä olen hyvinkin tuottelias ja sitten on pitkiä aikoja jolloin en saa silmukkaakaan aikaiseksi. Olen viime aikoina suosinut hieman pienempiä ja nopeampia neuletöitä, että saan varmasti jotain valmiiksikin. Syksy on ollut aina otollista aikaa neulomiselle ja tänäkin syksynä olen tehnyt jos jonkinmoista hengentyötä jopa valmiiksi asti. Yksi mikä vaikutti asiaan oli tuo kestovaippailu. Villapöksyjä on syntynyt hahtuvasta ja merinosta.

Hatut ja lapaset ovat myös olleet pinnalla syksyn neuletöissä. Novitalla kun ilmestyi uutuuslanka Puro, niin siitä inspiroituneena olen tehnyt hattua, kaulaliinaa, kaulureita, lapasia, sukkia pikkuneitille. Lanka on tosi miellyttävä neuloa ja jos ei ole niin huipputarkka värien sointumisesta toisiinsa saa aika joutuisasti valmista. Hatuissa olen myös tehnyt Rose-mohairista pari hattua, toisen itselle ja toisen mummolleni joululahjaksi. Lisäksi olen tehnyt omalle äitilleni Rose-mohair-luxista talvisen mobilen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti